the-great-adventure-of-robert.reismee.nl

Cycloon Cook

Hallo allemaal!

De afgelopen weken ben ik verhuisd naar een andere gebied om meer te gaan werken. Helaas heeft het geen extra werk opgeleverd. Gelukkig zit ik in een betere accommodatie en zijn de mede backpackers gezellig. Momenteel zit ik in het stadje of dorpje Opotiki ( helaas valt er niets te beleven ). De dagen dat er geen werk is niet, gaan we wandelingen maken of lekker relaxen op het strand.

Een dagje naar rotorua,

We gingen een dagje naar Rotorua met een groepje. Met wat vertraging opgelopen ( een auto kon niet starten ) gingen we weg. Die dag was gezellig en hadden veel bezienswaardigheden bekeken. Rotorua ligt aan een groot meer en rond om de stad liggen de velen warmwaterbronnen. De hele stad ruikt naar rotte eieren maar het was er wel mooi ondanks de geur. Na wat wandelingen en rond gereden met de auto, gingen we terug naar Opotiki! Toen begon de ellende. De auto begon raar te doen en voordat we het wisten stonden we stil! De auto wou niet meer starten en het was al donker. Na een tijdje was er een aardig gezin die ons wou meenemen naar opotiki! Later besefde dat we erg veel geluk hadden. De mede backpacker heeft zijn auto laten weg slepen en laten repareren.

Cycloon Cook,

De afgelopen dagen hebben we niet veel kunnen doen. Vorige week kwam er een cycloon langs. Ik had nog nooit een cycloon mee gemaakt, dus was ook de eerste keer voor mij. Het waaide heel erg en hadden veel regen. Eind van de avond zaten we zonder stroom en mobile data, vele bomen waren omgewaaid. Gelukkig viel de schade bij ons mee. Maar andere plaatsen waren wel de pineut. Vele wegen stonden onderwater of waren beschadigd door omgevallen bomen of stenen op de weg. Na regen komt zonneschijn! En dat hadden we ook! De afgelopen dagen hebben we gerelaxt op het strand en hadden we een mooie wandeling gemaakt.

Het komende week ga ik nog werken op de kiwi plantage en daarna gaan we verder reizen door het Noorderlijke eiland! En dan natuurlijk de Tongariro crossing bewandelen.

Groetjes,

Judith hop

Wat een avontuur Robert. Goed te horen dat je leuke contacten hebt. Veel plezier.
Groeten van oms hier. Jan judith twan en sven.

nel hop

Goede berichten robert. We bellen je gauw. Van ons veel liefs. Pa/ma en wendy. Charly.

Rina

Wauw wat een belevenis. Veel plezier. Gr van ons allemaal uit harderwijk

Willy

Je maakt genoeg mee lees ik. Leuk dat je reisgenoten hebt. Veel succes met alles en vooral genieten.