the-great-adventure-of-robert.reismee.nl

Verhaal 3

Hello everybody

De afgelopen dagen waren weer genieten met prachtig weer en af en toe een shower. Afgelopen donderdag ben ik vanaf Auckland richting paihia gegaan. Paihia is een leuke stad te vergelijken qwa groote zoals Hierden maar dan met vele stranden en met mooie wandelroutes langs het water en door het bos. Paihia ligt aan een bay (bay of Islands). Na dat we waren aangekomen gingen we met een groepje van 7 ( 3 NL, 1 Belg, 2 Duitsers, 1 Engelsman,) een wandeling maken naar een waterval en de terug weg liftend weer richting Paihia met een afsluitend drankje en een bbq tot gevolg.

De volgende dag stond het in teken van Cape Reina! Cape Reina is het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland! De route was wel 213 KM met een bus maar wel een hele ervaring. Een snelweg over het strand? Nou het kan! Kilometers lang over het strand waar de bus zo ongeveer 100km/u ging! De chauffeur was wel een rare vogel maar je kunt niet elke dag blij zijn. Onderweg stopte we om sandbording te gaan doen (met een plank van een zand berg naar beneden gaan). Dat was een geweldige ervaring om te doen. (Surf maar op YouTube dan kun je het zien). Toen gingen we weer verder naar Cape Reina. Eindelijk aangekomen bij cape reina hadden we te maken met een regen bui gelukkig duurde die maar 5 min. Het was een prachtig uitzicht over de zee waar de Tasman Zee en Zuidelijke stille oceaan bij elkaar komen. Best raar paar weken geleden was ik nog bij de Noordzee en nu de stille oceaan? Maar de verschillende kleuren van de zee kruiste elkaar dat maakte het adembenemend! Daarna mochten we weer 213 km terug in de bus naar Paihia! Maar dan was het ST Patricks day en dat moesten we vieren! Alles was groen het is ook een Iers feest.

De volgende dag was aangebroken! En dat betekende een dagje naar Russel samen met een andere nederlander. Russel is een prachtige dorpje van een enkele huizen we zijn er via de ferry heen gegaan. Russel was vroeger een Piraten vesteging, ook was Russel de eerste stad waar in Nieuw Zeeland alcohol legaal was. Later kwamen de engelse binnenvallen en was ooit Russel de hoofdstad van NZ maar naar enkele jaren werd een andere stad de hoofdstad van NZ. Gelukkig heeft het dorpje nog steeds de zelfde uitsraling! De woning zijn nog qwa uiterlijk rond het jaar 1800! We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt met een prachtig uitzicht over de bay of islands! Nog een sprong gemaakt een het mooie blauwe zee! Toen was het weer tijd om terug te gaan.

Next day

Helaas gingen de overige leden van het groepje richting Auckland! Dus ging ik een prachtige wandeling maken over de rotsen van paihia naar Opua. Deze route nam een kleine 4 uur in beslag. De komende dagen staan er nog wat wandelingen op het programma en dinsdag vertrek ik weer naar Auckland. Vanaf Auckland vertrek ik zondag naar het zuidelijke deel van het noorder Eiland!

Groetjes allemaal!

Lotte

Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt! Niet te snel gaan hea?! Anders heb je met een maand of twee alles al gezien! ????

rende en gea

lieve Robert geweldig wat ik lees dat is genieten

nel

Geweldig robert genieten hoor.

Nicolien

Wat mooi dat je zo geniet....en wat je al in die dagen hebt gedaan...Heel veel plezier nog genieten he. ...

Tim

Vet man, geniet ervan!

De Weijenbergjes

Heerlijk Robert. Wat een mooie ervaringen beleef je. Geniet ervan dikke knuffel van ons. ????

Willem

Hallo Robert, ik zie dat je het ontzettend naar je zin hebt. Maak er de reis van je leven van.

Bergjes

Hi Robert!! Klinkt fantastisch joh! Leuk om te lezen! Liefs van ons! X

Jentine

Hoi Robert, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van!! Dikke kusssssss

Jeanine

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe jij het daar hebt, en wat klinkt het allemaal gaaf, lekker genieten kerel , hou je verhalen in de gaten groetjes jeanine